Barnen i Nepal
- Dec 9, 2016
- 1 min read
Min historia har kommit till min sista veckan i Bhaktapur, Nepal. Nu råkade det vara min födelsedag :) den här veckan. Den här dagen tar Tara och Binod med mig för att visa mig mer av deras frivilliga projekt.
Första stoppet är Gyan Bikash Primary School. Skolan ligger i ett mycket fattigt distrikt Bhaktapur. Här kan Tara & Binods organisation erbjuda de nuvarande 75 eleverna skolluncher som ska levereras idag.
Vad jag inte visste var att barnen och lärarna visste att det var min födelsedag. WOW, jag kommer inte ihåg att jag blivit firade så mycket någonsin. (Tack Sarah för tankning bilder.)
En välkomstkommitté med barn som ger mig blommor och gratulerar mig på min födelsedag är det första jag möts av ..



Barnen hade ritat födelsedagskort till mig och sjöng en typisk grattissång till min ära.


Jag fick också äran att dela ut maten




Andra stoppet för dagen; Slummen

Någon har just dött ute på gatan


En av många gator i slummen

Barnen ligger på kalla cementgolv och gör sitt skolarbete




Önskar att alla fick chansen att träffa dessa barn!
Visst, de är fattiga, men så fulla av liv och glädje ändå. De har gjort mig till en bättre person. Det var nog här jag bestämde mig att jag vill ta mina barn, Johan & Alexandra
hit en dag så de också får träffa dessa fantastiska människor och barn!!!

Åter hemma, fortsatte firandet på taket. Vilken dag!!!! En dag jag aldrig kommer att glömma!!























Comments